Het samenbrengen van alle Squadron-members en hen laten kennis delen staat hier centraal alsook hen betrekken in het meezoeken naar oplossingen. Bijkomend zorgen de community meetings voor meer betrokkenheid binnen het team en benadrukken we hier dat het team meer is dan de individuele leden. Maar dat kon je waarschijnlijk zelf al raden.
Maar bij Squadron gaan we nog een stap verder. Tijdens de community meetings zetten we woord bij daad en brengen we onze waarden écht in de praktijk.
Ethisch intrapreneurship wordt gestimuleerd door samen een business case van A tot Z uit te werken. Van idee tot prototype tot effectief product. Dit draagt natuurlijk bij aan de persoonlijke ontwikkeling van de members: in de business case komen product design, sales, marketing, finance, operations, IT… kortom alle facetten binnen een bedrijf aan bod.
Maar ook ons engagement wordt hier betrokken: we werken namelijk enkel rond business ideeën die ‘social profit’ geïnspireerd zijn.
Op die manier willen we, via de community meetings en terwijl we zelf bijleren, ook een positieve impact op onze maatschappij realiseren.
Vanwaar die ideeën komen? Van onze members zelf natuurlijk!
Tot waar ze leiden… well… come and find out! ?